Cérémonie étrange au Sanjusangendo à Kyoto ?

4 réponses

Bonjour,

J'ai assisté ce matin à une cérémonie dans le hall des 1001 statues de la déesse de la compassion Kannon qui m'a étonné. Après des prières, les prêtres ont pris des livres, un part un, peut-être des suthras, et les ont ouverts en grands devant la grande statue de Kannon, en faisant un geste ressemblant un peu à ce que ferait un joueur de poker pour mélanger ses cartes ou comme on ouvrirait un accordéon, sans ménagement et en les frappant contre les meubles. Ils prenaient les recueils un part un, méthodiquement, et répétaient le processus.
Je suis étonné et je souhaite donc savoir ce qu'il se passait.

Merci de votre aide.

Par Jean-Dino Publié le 18 août 2023 Thématiques associées :
Question intéressante ?
4,56/5 (9 votes)

me
10 septembre 2023
03:21

Daihan'nyakyōtendoku

Recitation of the Great Prajnamaya Sutra
hope your happy avoid evil hope happy for dead person

that sutra is too long
if y read it normally it takes 48h without drinking or eating and sleeping
so that gesture mean ‘i be read this all’
and now
y ve got the same happiness as y read it two days completely (^^)

Réponse utile ?
5/5 (2 votes)
21 septembre 2023
14:05

Hey Me, thank you for the explanation, this question kept intriguing me too ... Though, could you explain why they would hit the books on furnitures ? Aren't these books sort of sacred items ?

Réponse utile ?
/5 ( vote)
me
24 septembre 2023
08:40

i watched some Daihan'nyakyōtendoku youtube now

there’s no explanation about that

i saw old man hit the book on desk when each one books finished so i guess it was one of performance
that he finished one and make sound

but I'm worried about the book getting damaged as you said too

Réponse utile ?
5/5 (1 vote)
Lovehotel
24 novembre 2023
11:47

Thank you so much.
I didn't see your answers up until now, from my point of view, Sanjusangendo is one of the greatest temples through Japan, I have been there many times.
Explanations of the 28 Hindou statues are available at the bottom, and it is very rare in Japan...
My point of view is that the aim of hitting such books is to evacuate human spirits which are inside.

Best regards.